Fizykoterapia

Posiadamy pełen zakres zabiegów fizykalnych. Fizjoterapeuta wskaże, które oddziaływanie będzie najodpowiedniejsze w danym przypadku.

– Lampa bioptron- światło które stymuluje i moduluje procesy naprawcze i regeneracyjne, jak również procesy systemu obronnego organizmu człowieka.

– Lampa solux- czerwona lampa rozgrzewająca

– Elektrostymulacja- prąd o właściwościach pobudzających mięśnie do skurczu, ma zastosowanie przy zanikach mięśniowych.

– Elektroterapia TENS- prąd o działaniu przeciwbólowym, działa szybko ale na krótko, pomocny w przypadku silnego bólu uniemożliwiającego terapię lub funkcjonowanie.

– Prądy diadynamiczne, galwanizacja, jonoforeza, interdynamiczne

– Salus Talent-

Wysoko  indukcyjny,  głęboko  penetrujący,  pulsacyjny  stymulator  elektromagnetyczny  SALUS-TALENT pozwala  na  miejscowe przyłożenie  precyzyjnego  pola  elektromagnetycznego  przenikającego  warstwy  odzieży,  tkanek  oraz  kości,  stymulując  ściśle wyznaczony obszar w głębi ciała.

– Laser wysokoenergetyczny-

Wykorzystanie długości fal światła laserowego bliskich 1000 nm w trybie ekstremalnie krótkich impulsów nadaje technologii Btl HIL całkowicie nową właściwość terapeutyczną. Mechaniczna  stymulacja  wolnych  zakończeń  nerwowych  i  innych  receptorów bólu w tkance podskórnej blokuje ścieżki bólowe w układzie nerwowym i przynosi natychmiastową ulgę w bólu.

Fala uderzeniowa-

To taki bardzo intensywny masażer docierający tam gdzie ręka fizjoterapeuty nie da rady.

Pole magnetyczne-

Zastosowanie zmiennych pól magnetycznych, dzięki lepszemu natlenieniu i ukrwieniu tkanek, daje też znakomite przyspieszenie gojenia, zarówno tkanek twardych, jak i miękkich. Stosowanie terapii przyspiesza gojenie ran, złamań, poprawia też wygląd blizn.

Ultradźwięki-

Nazwa wywodzi się od wykorzystywanych w zabiegu fal dźwiękowych o częstotliwości powyżej 20 000 Hz nazywanych właśnie ultradźwiękami. Są one niesłyszalne dla człowieka (zakres słyszalności człowieka to 16 – 20 000 Hz). W zabiegu tym wykorzystywana jest zdolność fal dźwiękowych do rozchodzenia się w różnych ośrodkach. Najwolniej ultradźwięki rozchodzą się w powietrzu, nieco szybciej w płynach, natomiast najszybciej w ciałach stałych. Jest to związane z przekazywaniem energii napotkanym cząsteczkom, wprawiając je w ruch drgający. Wraz z pokonywaniem kolejnych przeszkód coraz mniej energii dociera do warstw położonych głębiej. Ciało człowieka ze względu na zróżnicowaną budowę struktur wykazuje różną zdolność do absorpcji (pochłaniania) energii. Najsilniejszą absorpcję obserwuje się w przypadku tkanki kostnej, nieco mniejszą w przypadku tkanki mięśniowej, a najsłabiej absorbuje tkanka tłuszczowa. Tkanki, które zawierają stosunkowo dużą ilość wody wykazują najmniejszą zdolność do pochłaniania energii. Ultradźwięki to zabieg silnie bodźcowy, co oznacza, że wywiera duży wpływ na organizm.